Da li zaista strip izumire ? :D

(1/16) > >>

Pikax:
Prenosim odlomke koje je napisao novinar Aleksandar Radivojević, interesantnog naslova :

"VIN DIESEL NIJE UBIO BRUCE WILLISA – Deveta umetnost 21. veka"...

..pa koga zanima, moze da procita..  ->

"Otkako je Clintonova liberal-demokratska administracija proglasila fašističku diktaturu političke korektnosti nad popkulturnom holivudskom nacijom, i otkako je samozvana zagovornica slobode, a supruga tadašnjeg potpredsednika, Tipper Gore, izdejstvovala nalepnice roditeljske kontrole (parental advisory) za markiranje muzičkih diskova, industrija zabave se javno pretvorila u industriju kontrole zabave. Glavnina plemenitih kulturnih tekovina Zapada, u procvatu tokom predivno razuzdanih Reganovih osamdesetih, deformisala se u karikaturu sopstvene senke...

Kako je u centru mitosa Amerikane oduvek stajala herojska individua u večnom kontrastu sa svom ostalom bezličnom bagrom, nova vlast ju je svesno lišila svih sloboda zarad respekta prema šljamu koji je okružuje i time potpisala smrtnu presudu čitavoj američkoj kulturi. Tako je Schwarzenegger počeo da snima komedije, Eastwood je dobio Oskara za režiju, a Brendon Lee je poginuo. Nekad cinična herojska ruina Bruce Willisa u zaboravljenom remek-delu Poslednji skaut (1991) Tonyija Scotta je na lagani šamar odgovarala: “Takni me još jednom, i ubiću te.” Pošto ga je ološ ipak taknuo, Willis je odgovorio lakim udarcem u glavu od koga je nesrećnoj bitangi mozak pojurio na nos.
Danas, patetični samoproklamovani akcioni heroj sutrašnjice, Vin Diesel, u amaterskoj ujdurmi zvanoj XXX (Rob Cohen, 2002), na pljuvanje i šutiranje odgovara mlakim “takni me još jednom i prebiću te”. I pošto ipak biva taknut, Diesela od ostvarenja svoje smešne pretnje spasava niz loše insceniranih eksplozija, a umesto smrti, plaćeničkoj fukari sledi prevaspitavanje i edukacija.

Holivud je zaista mrtav. Ipak, poput ljudske, i filmska materija je neuništiva. Preživljava.
Zato je film sišao sa platna, i postao strip.

Paralelno sa propašću filma, američki strip se pretvorio u transmedijalni raj, kvalitativni epicentar popkulturnog sveta današnjice. Van inkvizitorskih radara, Goreovih urgencija za povećanje broja crnih karaktera u filmovima, ili zastrašujućeg Libermenovog mahanja Biblijom i kažiprstom da će očistiti holivudsku Sodomu & Gomoru, strip je nastavio da se razvija baš od one tačke na kojoj je film zaustavljen."...

( nastavice se :D )

luci:
zanimljiv text, jel aleksandar radivojevic onaj kriticar sto je vodio sok koridor.... lici mi na njega, covek je genije

Pikax:
ne znam Luci :)....tekst je iz "Popboks"-a ( web magazin za popularnu kulturu )..moguce je.

Pikax:
....Rađanje....

"Sve je počelo kad je vodeći strip mogul DC Comics, podstaknut uspehom fentezi serijala Sandman Neila Gaimana, kreirao ogranak Vertigo, usmeren ka punoletnoj publici. Potencijalni filmski scenaristi, dramski pisci i serijske ubice su, potom, za ispoljavanje svojih divljih talenata, umesto filma, literature ili zločina odabrali strip-grafičku novelu, novu oazu kreativne slobode. Svi redom ponikli iz rasutog semena dvojice najvećih guru-genija - koji su dvojnim razbijanjem superherojskog mitosa ponovno stvorili medij - “tvrdokuvanog” Franka Millera (seminalni epitaf i novo rođenje Betmena Povratak tamnog viteza, 1986) i “aristokratskog mistika i defetiste” Alana Moora (veličanstvena obdukcija nad superherojima Watchmen, 1985), novi autori kroz serijale koji slede iznova oblikuju umetnost prema svom nahođenju i trenutnoj erekciji. Krećemo.
Sandman - najizvikaniji, najnagrađivaniji, i najčitaniji Vertigo serijal danas poseduje više pionirski nego suštinski značaj.
 
Glomazni, povremeno fascinantni gotik-pop ep o gospodaru snova Morfeusu i njegovoj porodici (Večna Čežnja, Očaj, Delirijum, Sudbina, Razaranje, Smrt) jeste poetsko igralište oživelih simbola. Oni se, u psihodeličnom maniru, bez ustezanja šetaju kroz istoriju, od pakla do suburbije, žonglirajući sa ustaljenim formama pripovedanja.
Gaiman svojim ponosno snobovskim stilom zatvara ovaj vankarakterni esej o umetnosti uopšte, kao pripovedač se poistovetivši sa svojim junakom - Snom, kreatorom sve fikcije. Sandman je najznačajniji kao sonda koja je probila dotad nepremostive zidove između stripa, fentezi filma, visokoprofilne literature i poezije, savršeno sklopljenim fiktivnim univerzumom dokazavši da granice ne bi smele da postoje. Gaiman je, pre svega, umešni kompilator svih postojećih mitova i legendi koji, u postmodernističkom zanosu povremeno zaboravlja na naraciju, plutajući u svemiru koji je kreirao.
 
 Donekle unižen samo lošijom crtačkom ekipom, Sandman je i putokaz fentezi senzibiliteta za odrasle, koji će film verovatno usvojiti tek za nekih petnaestak godina"...

luci:
najverovatnije je to.... ti si ako se ne varam iz nis, on i nenad bekvalac su na arttv vodili tu emisiju o hororu na filmu, ja sam voleo to da gledam...

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana