Alternator se okreće kad su svetla upraljena ili ugašena. Sav višak proizvedene struje, koju ne proguta akumulator, progutaju valjda kondenzatori
Grešiš, sinko. Ovaj, strašno grešiš! (što volim ovaj citat)
Alternator (kao ni bilo koji drugi generator struje) nikada ne proizvodi višak, nego samo onoliko kojika je trenutna potrošnja (drugi Kirhofov zakon). Ako se poveća potrošnja struje (upališ svjetla, npr.) alternator poveća proizvodnju struje - ako je to moguće. Svaki generator struje ima svoja ograničenja, a dva su najvažnija:
a) unutrašnji otpor generatora, koji uglavnom zavisi od presjeka žica kojima su namotani
b) energije koja se dovodi na osovinu generatora i koja okreće rotor tog generatora.
Sad smo došli do onog bitnog. Ako se poveća potrošnja struje, alternator to nadoknađuje većom proizvodnjom ali mu za to treba više energije ('snage') na osovini rotora. On tu energiju uzima od motora (preko klinastog remena) a jadni motor (ako i nakon paljenja želiš i dalje voziti istom brzinom) mora to da nadoknadi - povećanjem potrošnje goriva.
Ima jedan zgodan primjer koji si vjerovatno sreo, ali nisi zapazio posljedice. Oni tipovi što u auto ubace modul od par stotina wati i gepek napune zvučnicima. Cijela ta skalamerija svira dobro samo ako turiraš motor jer sam akumulator ne može da obezbijedi dovoljno struje, a ne može ni alternator ako ne nagaziš 'do daske' po gasu.