SF tim

SF umetnost => Prikazi filmova => Temu započeo: dan555 30.08.2014. 23:56:40



Naslov: Under the Skin - Pod kožom
Poruka od: dan555 30.08.2014. 23:56:40
Under the Skin - Pod kožom (2013)


Svoje mišljenje sveo bih na: ŠKK je ovo??? Ako gledate film bez ikakvog predznanja, bez ijedne pročitane najave, ni na samom kraju neće vam biti jasno šta se dešava. A može biti (vrlo verovatno) da je samo do mene i da upravo ispadam glup u društvu.

(http://www.sftim.com/forum2/forum/slike/t5748.jpg)

Ko voli, i to mnooogo, Skarlet Johanson svakako će uživati gledajući je celog filma i to vrlo često golu golcatu. Za nas ostale, kojima je samo simpatična, ovo je teška dosada ispunjena banalnim, beznačajnim dijalozima i kadrovima.

Skarlet je nešto, ne zna se šta, što je uzelo oblik mrtve devojke koju je njen kolega (?) vanzemaljac (?) našao  kraj puta. Vozika kombi, razgovara sa prolaznicima i one koji nemaju nikoga odvodi u kuću u kojoj, dok je prate skidajući se, utonu u neku crnu prozirnu... hmmm, nemam pojma šta. Skarlet bez problema hoda po tom, "hmmm, nemam pojma šta". Od jadnih ljudi ostane samo koža (bar dugmići da su ostali). Šta i zašto im to rade ne zna se i nema nikakvih naznaka niti uticaja na radnju (čuj, radnja, kao da je ima). Za KK su nam onda to prikazali???

Veliki deo filma puki je prikaz običnih ljudi običnog dana u običnom gradu. Turista uzeo kameru i snima... jedino što je u kadru i Skarlet.

Ipak, mora se reći da je čak i ovakva dosada umešno snimljena. Vidi se dobar rad kako režije tako i kamere. Jeste da smo preplavljeni krajnje nepotrebnim scenama vožnje, hodanja, ulica... tokom kojih se ama baš ništa ne dešava ali jesu dobro urađene. Samo, dosadno ih je gledati, bre.

Priče, iznenađujuće, ipak ima. Razvija se tek posle mučne dve trećine filma kada biće Skarlet počne drugačije da se ponaša. No, čak i tada toliko je usporena da je izgubljena u dugim scenama običnog života.

Poneka poruka i ispliva ali one važne svaki gledalac može shvatiti i pročitati po slobodnoj volji jer autori se nisu potrudili da nam kažu šta su hteli 'kasti.
Ko shvatio - shvatio, a ostali su takođe u pravu jer je film sveden uglavnom na sliku. Zanemaren je govor u bilo kom obliku pa mnogo toga ostaje otvoreno za slobodno tumačenje.

Ovo je umetnički film kome je forma važnija od sadržaja. Priča je mogla biti ispričana mnogo bolje, razgovetnije i zanimljivije. Ovako, pretpostavljam da su se lepo igrali oni koji su ga stvarali i gledaoci koji su na njihovim talasnim dužinama takođe će može biti uživati.

Vapijem za odgovorima!
Zašto!!! joj se to dešava??? A i šta se uopšte dešava???
Zašto i da li počinje da oseća nešto prema ljudima? ili čak dobije nešto naše??? Iz nekog razloga zagleda sebe i šta - vidi se kao ljudsko biće? ljudska spoljašnjost počne da ulazi u nju samu? ili samo razvije empatiju za nas? ...
Bez objašnjenja ostaje samo prazna slika nečega neodređenog.

Ovo je nesumljivo naučna fantastika i to tvrda ali u filmu osim na samom kraju ničeg od žanra nema. Skarlet vodi obične razgovorčiće sa nebitnim likovima. Jeste ona simpatična, zaista, i dobra glumica koja nema ni trun problema da sve ovo iznese na svojim umetničkim plećima ali to što nosi liči mi na žabu koja se naduvala ne bi li se prikazala bitnijom no što je. A to ne biva... žabe su glupe (mada, biolozi prolaze a žabe ostaju :D) i čak i naduvane ostaju žabe.
(ne pitajte šta sam hteo reći, nemam pojma :( ne znam šta da pišem o ovom filmu a na neki čudan način zaslužuje da se kaže koja reč o njemu)

Naravno, tu je i čuveno pitanje "a šta ta bića uopšte rade ovde i šta bi od nas?". Prvo, poznaju nas do najsitnijih detalja. Biće Skarlet tečno govori engleski, vodi razgovor sa svim finesama pa čak uspešno "rukuje" supilnim seksualnim nagoveštajima. Dakle, ne samo što zna ono što se da naučiti posmatranjem već i ono što je duboko u nama.
Uz to vozi kombi bez greške što će reći da zna saobraćajna pravila, kao što se odlično snalazi i sa društvenim i socijalnim običajima.
Po ovome teško da su istraživači jer očito nemaju šta više da nauče. Moguće da nas poznaju bolje od nas samih.
U stanju su da naprave besprekornu kamuflažu, potpuno funkcionalnu kožu, oči, usta... pa će biti da i naša tela bolje od nas znaju.

Šta će onda ovde? Uzimaju usamljene, ogule im kožu (koja im, očito, ne treba jer je i sami mogu napraviti) i uzmu "meso i kosti". Za šta im to koristi, nemamo pojma jer u filmu nema ni najmanjeg nagoveštaja.
E sad, ako im je naše telo sve što traže šta rade u visokourbanizovanoj sredini? Čak i najusamljeniji čovek u gradu ima veze, komšije, kolege na poslu, zaposlene u prodavnicama u kojima se snabdeva... kad tad neko će primetiti da ih nema. Nemoguće je sakriti veliki broj nestalih.
Pošto se kriju iza naših koža, jasno je da žele da ostanu neprimetni. Pa zar nije onda bolje da pokupe ljude iz neke bestragije, džungle, nego da se zamajavaju u jednoj od najrazvijenijoj državi na svetu??? Ako žele da se infiltriraju zašto biraju beznačajne likove, gubitnike a ne ciljaju na uticajne osobe?

I na kraju, čemu pažljivo i oprezno kupljenje žrtava kada onaj motociklista brutalno otme jedinog preživelog i to znajući da ima svedoka? Nekonzistentnost koja narušava i ono malo priče.

Kritičari su ga ishvalili, ima veliki broj pozitivnih mišljenja. Što se mene tiče, dobra je (i to odlično dobra) Skarlet, iako dosadan, film je lepo stilizovan, umešna režija i kamera. Pa čak i parčići radnje koji nose (neku) poruku imaju smisla (uz uslov da ga pronađete u sebi jer u filmu ga jok).

Muzičku podlogu čini stalno ista jednostavna upozoravajuća melodija koja nagoveštava nešto opasno, a to opasno nikako da dođe. Može pomalo i da nervira, em dosadne scene em dosadna muzika.

Budžet je bio prevelikih 13 miliona dolara (valjda je većina otišla na honorar Johansonove). Sumnjam da je snimanje koštalo više od nekoliko stotina hiljada.
Zaradio je manje od 6 miliona što ne čudi jer nije namenjen širokoj publici. Čak i ovoliko je previše jer je poprilično hermetičan. Valjda je Skarelet privukla ljude u bioskope.

I na kraju, ako film gledate sa "znanjem" iz distributerskih najava da je Skarlet vanzemaljka koja u Škotskoj u liku lepe devojke uspešno igra seksualnog predatora (ma kakav grabljivac, ona je tipičan mamac) koji se vremenom uživi u svoju ulogu i poželi da postane čovek, možete i naći nešto više u ovom više nego usporenom, da ne kažem uspavanom, delcu.
Film sam po sebi ne govori ono što piše na plakatima. Što će reći, trebalo bi uz svaku kopiju da prilože plakat sa objašnjenjem a izem ti umetničko delo za koje ti treba uputstvo za korišćenje.
No, dobro, film je dobro izreklamiran i realno je pretpostaviti da će ogromna većina gledalaca znati o čemu se radi i pre no što uđu u bioskop. Ali šta kroz nekoliko godina kada današnji reklamni plakati izblede iz sećanja???

Od mene ocena Loše i bez preporuke za gledanje.
Ako volite Skarlet čak i malo ubuckanu u donjim, "ženskim", delovima tela koje nesebično svaki čas pokazuje, e onda, ovaj film vam je obavezna lektira. :D


http://www.imdb.com/title/tt1441395/


Naslov: Odg: Under the Skin - Pod kožom
Poruka od: garwor 02.09.2014. 17:01:54
Cim si ovoliki tekst ispis'o... ne verujem u tvoju preporuku :)


Naslov: Odg: Under the Skin - Pod kožom
Poruka od: robi75 07.09.2014. 16:37:06
Ja cu pogledati jer spadam u onu prvu grupu vezano za Skarlet. :lol:


Naslov: Odg: Under the Skin - Pod kožom
Poruka od: peca777 29.10.2014. 15:58:59
ja odgledao zato sto volem Skarlet ali kao sto rece Dan veliko.........
ocena ne znam???????? ali ajde lose zbog radi Skarlet


Naslov: Odg: Under the Skin - Pod kožom
Poruka od: BHeretic 06.11.2014. 10:06:39
Under the Skin - Pod kožom (2013)


Svoje mišljenje sveo bih na: ŠKK je ovo??? Ako gledate film bez ikakvog predznanja, bez ijedne pročitane najave, ni na samom kraju neće vam biti jasno šta se dešava. A može biti (vrlo verovatno) da je samo do mene i da upravo ispadam glup u društvu.

Film sam pogledao bez ikakvog predznanja i ijedne pročitane najave.

Ko voli, i to mnooogo, Skarlet Johanson svakako će uživati gledajući je celog filma i to vrlo često golu golcatu. Za nas ostale, kojima je samo simpatična, ovo je teška dosada ispunjena banalnim, beznačajnim dijalozima i kadrovima.

Dapače, spadam u onaj dio publike koja jako mnogo voli da gleda Skarlet.
Meni je film nešto legao, ali ne samo zbog Skarlet. Kupile su me scene obrade Celtic-ovog navijača, a posebno finalna scena koja je najbolji dio filma.

Skarlet je nešto, ne zna se šta, što je uzelo oblik mrtve devojke koju je njen kolega (?) vanzemaljac (?) našao  kraj puta. Vozika kombi, razgovara sa prolaznicima i one koji nemaju nikoga odvodi u kuću u kojoj, dok je prate skidajući se, utonu u neku crnu prozirnu... hmmm, nemam pojma šta. Skarlet bez problema hoda po tom, "hmmm, nemam pojma šta". Od jadnih ljudi ostane samo koža (bar dugmići da su ostali). Šta i zašto im to rade ne zna se i nema nikakvih naznaka niti uticaja na radnju (čuj, radnja, kao da je ima). Za KK su nam onda to prikazali???

Veliki deo filma puki je prikaz običnih ljudi običnog dana u običnom gradu. Turista uzeo kameru i snima... jedino što je u kadru i Skarlet.

Ipak, mora se reći da je čak i ovakva dosada umešno snimljena. Vidi se dobar rad kako režije tako i kamere. Jeste da smo preplavljeni krajnje nepotrebnim scenama vožnje, hodanja, ulica... tokom kojih se ama baš ništa ne dešava ali jesu dobro urađene. Samo, dosadno ih je gledati, bre.

Kasnijim istraživanjem saznajem da većina glumaca u filmu (svi oni sa ceste pokupljeni) nisu ni znali da glume. Radi se o običnim i random ljudima, slučajnim prolaznicima. Eksperimentalno i lijepo, rekao bih.
Skarlet je AI neke nepoznate predatorske vrste koja cijeni ukus ljudskog mesa, bjelačkog, sjevernoevropskog koje dobija poseban šmek kada se konzumira u stanju ekstremne napaljenosti.
Ona je uzela ili joj je data koža te djevojke, a također - ona je i programirana. Dakle, visokointeligentni, poluautonomni (jer je programiran), visokosofisticirani humanoidni robot koji nema pojma da je robot niti ima cijelu sliku "misije".
Da povučem paralelu - nešto kao "Snark" iz serijala "Galaktičko središte" Gregori Benforda - pouautonomi AI koji se naprosto zaljubi u ljude.

Ovo je umetnički film kome je forma važnija od sadržaja. Priča je mogla biti ispričana mnogo bolje, razgovetnije i zanimljivije. Ovako, pretpostavljam da su se lepo igrali oni koji su ga stvarali i gledaoci koji su na njihovim talasnim dužinama takođe će može biti uživati.

Slažem se sa svim navedenim. Film će vremenom postati kultni i nije za masu.

Vapijem za odgovorima!
Zašto!!! joj se to dešava??? A i šta se uopšte dešava???
Zašto i da li počinje da oseća nešto prema ljudima? ili čak dobije nešto naše??? Iz nekog razloga zagleda sebe i šta - vidi se kao ljudsko biće? ljudska spoljašnjost počne da ulazi u nju samu? ili samo razvije empatiju za nas? ...
Bez objašnjenja ostaje samo prazna slika nečega neodređenog.

Skarlet je ono što sam gore objasnio, prema mom skromnom mišljenju. Ona u sebe vremenom učitava ili preslikava ljudskost jer postoji praznina sa jedne strane - i ogroman neiskorišten kapacitet sa druge strane.

Naravno, tu je i čuveno pitanje "a šta ta bića uopšte rade ovde i šta bi od nas?". Prvo, poznaju nas do najsitnijih detalja. Biće Skarlet tečno govori engleski, vodi razgovor sa svim finesama pa čak uspešno "rukuje" supilnim seksualnim nagoveštajima. Dakle, ne samo što zna ono što se da naučiti posmatranjem već i ono što je duboko u nama.
Uz to vozi kombi bez greške što će reći da zna saobraćajna pravila, kao što se odlično snalazi i sa društvenim i socijalnim običajima.
Po ovome teško da su istraživači jer očito nemaju šta više da nauče. Moguće da nas poznaju bolje od nas samih.
U stanju su da naprave besprekornu kamuflažu, potpuno funkcionalnu kožu, oči, usta... pa će biti da i naša tela bolje od nas znaju.

Šta će onda ovde? Uzimaju usamljene, ogule im kožu (koja im, očito, ne treba jer je i sami mogu napraviti) i uzmu "meso i kosti". Za šta im to koristi, nemamo pojma jer u filmu nema ni najmanjeg nagoveštaja.
E sad, ako im je naše telo sve što traže šta rade u visokourbanizovanoj sredini? Čak i najusamljeniji čovek u gradu ima veze, komšije, kolege na poslu, zaposlene u prodavnicama u kojima se snabdeva... kad tad neko će primetiti da ih nema. Nemoguće je sakriti veliki broj nestalih.
Pošto se kriju iza naših koža, jasno je da žele da ostanu neprimetni. Pa zar nije onda bolje da pokupe ljude iz neke bestragije, džungle, nego da se zamajavaju u jednoj od najrazvijenijoj državi na svetu??? Ako žele da se infiltriraju zašto biraju beznačajne likove, gubitnike a ne ciljaju na uticajne osobe?

Evo ovako, ono nešto u šta žrtve propadnu je pravi vanzemaljac ili njegova visokotehnološka naprava - materija za konzumaciju - tečna mikrovalna npr.. Povlačim hrabru paralelu sa Solarisom i vidim utjecaj na ovaj film.
Skarlet je AI, motoristi su AI - različitog ranga i sa različitim zadacima - ulogama.
Vanzemaljac želi konzumaciju ljudskog mesa i energije u stanju zaleđene ekstremne napaljenosti. Oni slijede Skarlet kao opčinjeni i tonu polagano u tu crnu masu u kojoj ostaju živi tokom konzumacije do samog kraja.

Oni, vanzemaljci ljudožderi, ne žele da se infiltriraju nego žele da love određenu vrstu ljudi. Pri tome oni to rade donekle prikriveno jer, realno, veliki broj ljudi svaki dan nestaje, posebno na razivjenom zapadu, bez ikakvog traga. Oni, naravno, većinom bivaju metama serijskih ubica ili organizovanog kriminala.

I na kraju, čemu pažljivo i oprezno kupljenje žrtava kada onaj motociklista brutalno otme jedinog preživelog i to znajući da ima svedoka? Nekonzistentnost koja narušava i ono malo priče.

Naizgled je nekonzistentnost jer postoji i ona scena u kojoj se motociklista rotira oko nepokretne Skarlet koja stoji i gleda ravno i u prazno. On kao da je uštimava, prilagođava. Oboje su AI, proizvod nehumanodne visokointeligentne vrste, ljudožderske. Različitog su ranga jer su programirani za različite zadatke.

Motociklista otima onog kojeg je Skarlet pustila i trpa ga u gepek. On je svjedok, kao i oni koji su vidjeli otmicu - ali za razliku od svjedoka otmice - on je jako neugodan svjedok koji ne smije da preživi. Ostali svjedoče običnoj otmici.

Muzičku podlogu čini stalno ista jednostavna upozoravajuća melodija koja nagoveštava nešto opasno, a to opasno nikako da dođe. Može pomalo i da nervira, em dosadne scene em dosadna muzika.

Meni je muzika u kontekstu ukupne atmosfere izrazito fascinantna. Doduše, ja sam tokom svog formiranja kao ličnosti bio ljubitelj i konzument psihodelije u različitim formama, tako da apsolutno prihvatam da muzika može nekome zvučati i dosadno.

Budžet je bio prevelikih 13 miliona dolara (valjda je većina otišla na honorar Johansonove). Sumnjam da je snimanje koštalo više od nekoliko stotina hiljada.
Zaradio je manje od 6 miliona što ne čudi jer nije namenjen širokoj publici. Čak i ovoliko je previše jer je poprilično hermetičan. Valjda je Skarelet privukla ljude u bioskope.

Slažem se da je 13 miliona otišlo na honorar za Skarlet i za autorska prava jer je ovo film koji je rađen prema SF romanu ili SF noveli.
6 miliona iz bioskopa je rezultat reklame i Skarletin doprinos. Film nije za mase i ima potencijal da postane kultni. S tim u vezi će biti i moja bitno različita ocjena filma od ocjena već datih na temi.

Da bih "spasio" film vezano za konfrontirana i bitno drugačija mišljenja mene i ostalih kazat ću da bi bez završne scene film bio propao projekat. Završna scena je šlag na tortu. Za vas koji ste gledali:
Skarlet kao AI pokušava postati čovjek. Odlazi na selo na sjever, pa nakon neuspješnog kontakta i spajanja sa random škotskim stanovnikom malog naselja ona bježi u šumu. U stopu je prati motociklista sa zadatkom da je uništi jer se "pokvarila". Međutim, ona u šumi nalijeće na seksualnog predatora koji je pokušava zavesti, a potom silovati prilikom čega joj kida kožu i gleda bizaran prizor. Ona se u toj sceni lomi zbog susreta sa istinom o sebi i susreta sa drugačijom vrstom ljudi od onih koje je imala priliku da upozna. Ona bježi, manijak bježi ali se vraća sa kantom benzina, polije je a potom i spali. Ona izgara za kratko vrijeme što je konkretan dokaz da se radi o AI jer organska materija ne gori onako brzo i temeljito. Motociklista to sve samo posmatra i odlazi. Show (lov) se nastavlja...

Bez tih završnih scena film ne bih smatrao potencijalno kultnim.

Od mene ocjena između "dobro" i "izvanredno". Recimo da je "dobro" sa preporukom za gledanje jer, prema meni, film ima kultni potencijal i svakako mu treba dati šansu. S tim u direktnoj vezi su totalno različiti pogledi na film na ovoj temi.

Vama kojima se film uopće nije svidio - postoje filmovi koji bi vama bili kultni, a meni smeće. Ljudi su različiti, ukusi su različiti...


Naslov: Odg: Under the Skin - Pod kožom
Poruka od: dan555 06.11.2014. 12:09:46
BHeretic dobro došao na forum. :cao:

Hvala na ovako iscrpnim i nadahnutim osvrtima na filmove.
Ni za trenutak nije mi palo na pamet da bi Skarlet-biće bilo AI. Ovako kako si je opisao radnja dobija sasvim novi lik, smisleniji od onoga što sam ja video. :svaka cast:


Naslov: Odg: Under the Skin - Pod kožom
Poruka od: BHeretic 06.11.2014. 15:27:01
BHeretic dobro došao na forum. :cao:

Hvala lijepo i bolje vas našao. Forum sam slučajno otkrio kroz googlovanje slijedećeg teksta: "divide+podjela+ko su ljudi", pa mi izbacilo tvoj solidan osvrt na taj film koji mi prilikom gledanja uopće nije legao, pa nisam uvhatio ni očitu dekonstrukciju likova kroz radijaciju, o čemu se govorilo u tvom osvrtu. To me zaintrigiralo, pa sam nabrzaka ponovio pregled nekih dijelova, uradio neka istraživanja, te sam u konačnici i u tom prikazu dao neki doprinos...

Hvala na ovako iscrpnim i nadahnutim osvrtima na filmove.
Ni za trenutak nije mi palo na pamet da bi Skarlet-biće bilo AI. Ovako kako si je opisao radnja dobija sasvim novi lik, smisleniji od onoga što sam ja video. :svaka cast:

E ovaj mi je film već legao pa sam morao malo da ga spašavam. :lol:
Film je potencijalno kultni, a kultni uratci proizvode ekstremno podijeljene stavove o istima, malobrojnije hvalospjeve i mnogobrojnija kuđenja. To je prvi pouzdan pokazatelj da uradak ima kultni potencijal...

Pogotovo ta tematika AI meni posebno leži, tvrdi SF, mračni SF, donekle Horor, podžanr apokalipse, dok sam u polju fantazija nepopravljivi početnik. Od space opere bježim kao od kuge.


Iako zagriženi SF-ovac ja žanr konzumiram kao čokoladu - danima ili mjesecima nikako, pa onda neko vrijeme u ogromnim količinama. Zbog tog sam tek nedavno pogledao slijedeće filmove, jedan za drugim: Primer, Divide, Under the Scin.

Ovih dana se sve nešto snebivam šta da skinem i konzumiram pa mi dani prolaze u surfanju...